cesty...

cesty...

čtvrtek 31. července 2014

Jak vybělit zuby?

Po delší odmlce mám zase čas a chuť něco napsat. Pár kamarádů se mě po rozeslání emailu s návodem, jak pečovat o zuby, ptalo jestli vím, jak si zuby vybělit. Samozřejmě, že když člověk na zubním, byť i jen chvíli, pracuje, ledasco vyzkouší. Takže já si zuby bělila. I když, prý to nebylo potřeba, říkala lékařka a kamarádka v jednom :-)


Můžu vám dát asi milion návodů od tzv. alternativních jako je jedlá soda, která se má přidat do pasty, popel z cigaret do pasty, až po bělící zubní pasty a různé vodičky. 
Ale já vyzkoušela originální sadu na bělení zubů Opalescence. Doporučuje se to pouze lidem s tzv. intaktním chrupem - tedy bez kazů, případně s kazy, ale vyvrtanými a zaplněnými buď amalgánem, nebo bílou plombou. 

Co je k tomu tedy potřeba? Jak jsem psala kompletně vyspravený chrup. Dále peníze a alespoň dvě návštěvy zubaře, který tuto možnost bělení nabízí. 
Pokud máte tedy zuby opravené, zubař vám musí udělat tzv. odlitky (otisky) chrupu, shodné jako na protézu. Většinou se odlívají do alginátové zubní hmnoty, ta může mít různou barvu i příchuť. Tento prášek sestra smíchá s vodou v daném poměru, kašovitou hmotu nanese na otiskovací lžíci - horní dolní a dá vám jí do pusy. Hmotu na lžíci budete v puse mít, dokud nebude tuhá, je potřeba, aby otisk zubů byl přesný. Je možné, že zejména u horní lžíce se budete nadavovat, účinné proti tomu je dýchat a reflex potlačit. Takže, když už jsou otisky na světě, odešlou se a tím prozatím vaše práce skončila.


A začala v laboratoři, musí totiž podle otisku vašeho chrupu vyrobit umělé vaničny, které si pak na zuby nasadíte s materiálem, který je bělí. Já použila přípravek, který mi byl doporučen Opalescence 15%, všechny informace o výrobcích lze získat na webu.


Byla a jsem spokojená. Špičáky totiž, ať jsem je čistila jakkoliv, vždycky měly malinko žlutý nádech. 
Jak vlastně probíhá samotné bělení? Vyčistíte si důkladně zuby, kartáčkem, mezizubním kartáčkem a nití. Pak do vaniček nanasete samotný bělící gel a nasadíte si na zuby. Případné přetečení gelu na dásně je potřeba otřít. Na zubech je potřeba, aby bělení účinkovalo alespoň osm hodin. Je proto nejlepší nanášet si ho na noc. Důležité je i nepít - tím se totiž může částečně bělící přípravek vypláchnout. 
Ráno je potom potřeba vaničky sundat, pořádně vymýt a nechat uschnout. Zuby vyčistit a pořádně vypláchnout. Po dobu 24 hodin po sundání bělení nejíst červenou řepu, nepít červené víno a nekonzumovat potraviny, které by mohly sklovinu obarvit. Stejně tak je vhodné nepožívat nic kyselého  :-) 

Jinak dalším zajímavým webem a pomocníkem vám může být i krásný úsměv. 

Máte taká zkušenosti s bělením zubů? Pastou, nebo něčím jiným? A funguje to? Podělte se s námi o zkušenost v komentářích. 

Žádné komentáře:

Okomentovat