cesty...

cesty...

pátek 14. února 2014

Jak si (NE)vylepšit šlehačku?

Přátelé a kamarádi, jednoho dne mě honila mlsná a tak jsem se rozhodla, že si dám šlehačku. Už delší dobu jsem ji totiž nekonzumovala, svoji stravu jsem dost upravila. 
A tak proto asi na ní přišla chuť. Ale ne na tu hnusnou chemickou z láhve ve spreji, kterou koupíte v každém obchodě. 
Zašla jsem si na nákup, pořidila si smetanu ke šlehání a přemýšlela jsem, jestli si ji mám dát raději s ovocem a zmrznou, nebo s palačinkama. 
Výsledkem mého rozmýšlení bylo, že celou ji stejně nesnim a i když ji hezky vyšlehám, do zítra změní konzistenci a nebude to už ono. Jak to vyřešit? Napadlo mě, že teda poprvé vyzkouším ztužovač šlehačky.


Šlehačka byla kvalitní, tučná jako prase 33%. Aby jste to chápali, já mám na té čerstvé šlehačce ráda tu původní chuť, bez cukru a dalších přísad. A to byl evidentně kámen úrazu. 
Vylila jsem obsah kelímku do nádoby ke šlehání, přidala ztužovač a vyšlehala. 
1. - na pohled to vypadalo spíš jako lepidlo, než jako nadýchaná slehačka, 
2. - chuťově totální hnus, šlehačka dostala sladkou chuť a to už bylo zlé.
Kde zbytek tohoto pokusu skončil asi nemusím dvakrát říkat. 
Se zájmem jsem se mrkla na složení ztužovače, abych věděla, co už příště nepoužiju. Byl tam modifikovaný bramborový škrob, cukr, a stabilizátor - fosforečnan vápanetý - E 341, jaké překvapení.
Zajímavé je, že tento fosforečnan je v podstatě ve všech jídlech. A také jsem našla nesrovnalost, kde na sáčku smeta-fixu od Dr. Oetkera je uvedeno složení s fosforečnanem vápenatým - E 341a na webu mají ve šložení glycerofosforečnan vápenatý - E 383. Jaký je mezi tím rozdíl? Skóre škodlivosti. Zatím co E 341 má skóre škodlivosti 2, tak E 383 má skóre škodlivosti 1. 
Co tedy doopravdy je ve šložení SMETA-FIXu?
Možná se vám bude hodit, stejně jako mně, web, kde můžete čekovat, která éčka jsou škodlivá. A nebo ať aspoň víte, co jíte. 




Foto: www.sxc.hu

Žádné komentáře:

Okomentovat